we zijn weer thuis - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Ton en Carla VanDril-Coenders - WaarBenJij.nu we zijn weer thuis - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Ton en Carla VanDril-Coenders - WaarBenJij.nu

we zijn weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Ton en Carla

17 Maart 2014 | Nederland, Heiloo

Ook de laatste dagen in Lima hebben we nog genoten van het strand en de ceviche. Het voelt nu allemaal wat meer vertrouwd dan toen we er vorige maand aankwamen. Peru is een prachtig en veelzijdig land. De Peruanen zij er trots op. De rijkdom aan cultuur, natuur en landschap is bij de gemiddelde Peruaan echter nog niet zichtbaar in de portemonnee. Er is een groot verschil tussen de rijke elite en de arme middenmoot, de vele protestdemonstraties tonen aan dat daar iets aan moet veranderen. Er is weinig onderling vertrouwen en er is veel zichtbare beveiliging en bureaucratie. Toch heeft het land de weg gevonden naar stabiele economische groei, en veel mensen lijken er van te profiteren. Wij zijn veel enthousiaste en optimistische mensen tegengekomen, en hebben alleen positieve ervaringen met de Peruanen gehad. Voor ons is het een aanrader!
Wat het weer betreft, ten slotte: hoe is het mogelijk dat maart niet het hoogseizoen is! Normaal wordt aanbevolen om in de droge Peruaanse “winter”te gaan rond juli. Maar nu hadden we een zonnige kuststreek in plaats van grijze mist. Vervolgens een prima klimaat in de bergen, waar nu alles in bloei staat en een dragelijke temperatuur van 25-30 graden in het regenwoud, in plaats van grote temperatuurextremen.

• 17 Maart 2014 - 19:27

Marie-Louise :

Home weet home! Welkom thuis!

• 17 Maart 2014 - 19:29

Marie-Louise :

Home sweet home natuurlijk. Mijn tablet maakt er soms een potje van ;)

• 17 Maart 2014 - 19:32

Loes:

Weetkom thuis! :-)

• 17 Maart 2014 - 19:56

Dorathé:

Een mooie ervaring rijker en prachtig om op terug te kijken, ook prachtige foto's die 2 jongetjes aandoenlijk!!!
    Tja en dan nu weer het gewone leven met z'n vaste ritme en natuurlijk ook veel mooie facetten.

• 17 Maart 2014 - 21:41

Resy:

Welkom thuis....wat een prachtige reis!

• 18 Maart 2014 - 08:26

Carla Van Staveren:

Nu al weer thuis?! Wat is dat snel gegaan. Zo te zien en lezen was het weer een prachtige reis. Sterkte met het 'landen' thuis.

Groetjes