eerste week Peru - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Ton en Carla VanDril-Coenders - WaarBenJij.nu eerste week Peru - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Ton en Carla VanDril-Coenders - WaarBenJij.nu

eerste week Peru

Door: ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Carla

15 Februari 2014 | Peru, Huacachina

Eerste week Peru

Zo beste luitjes, we hebben er al bijna een weekje opzitten. We kwamen in Lima aan op een zwoele zomeravond, en zomer dat is het hier duidelijk. Een beetje medelijden hebben we wel met jullie. Bij Mary was het prima logeren, Lima is een wereldstad, in de luxere wijken is het al redelijk uitontwikkeld. Alles functioneert en lijkt onder beveiligde controle. De armere stukken bezoeken we niet, je wordt dan geadviseerd om je taxi van binnen op slot te houden. Op die manier hoeft het van ons ook weer niet. De kleine bussen die overal door de stad zwermen hebben we wel geprobeerd, fietsen toch maar niet. Voor een stad van 8-10 miljoen heeft Lima niet een groot monumentaal stadshart, maar wel genoeg te beleven. Je ziet eigenlijk nauwelijks Europeanen.

Verlost van onze zware last aan stroopwafels en delfts blauw trekken we eerst langs de kust naar het zuiden. Bijzonder, dat het hier eigenlijk nooit echt regent. We zitten in het kustgebied in een woestijn, die op steeds meer plaatsen in landbouwgebied wordt omgezet. De eerste stop is de oase Huacachina, een bijzonder plekje nabij de stad Ica. Je kunt hier zandduinen beklimmen, zwemmen en Pisco proeven. Vandaag (za15) waren we op zee om zeeleeuwen te spotten. Ica voelt meer als een gewone stad dan Lima, stoffig en gezellig druk. Er was een demonstratie om geweld tegen vrouwen en kinderen aan de kaak te stellen. Drie keer raden aan wie dat gericht is.

Dit continent heeft een rijk cultureel verleden. De Spanjaarden die hier na Columbus de zaak veroverden kwamen echt wel meer tegen dan een paar diep in het oerwoud verscholen Inka's. Een grote hoeveelheid culturen heeft elkaar hier afgewisseld, dat zien we overal, en de Peruanen zijn er trots op.

• 15 Februari 2014 - 23:03

Thea :

Hoi allebei, zo te zien genieten jullie.Jeetje Carla wat zie jij er goed uit. Een goed getraind lijf komt zeker van al dat sporten. Hier stormt het. Nog heel veel plezier.

• 16 Februari 2014 - 08:13

Resy:

Wat heerlijk! Lekker zonnetje en de wetenschap dat het hier prut weer is! Storm, de zoveelste! Geniet ze, mooi die oase...gekust resy

• 16 Februari 2014 - 09:37

Dorathé:

Hey schatjes, ik zie het al dat is weer genieten met een hoofdletter!! XXX

• 16 Februari 2014 - 12:16

Loes:

Ik ben he-le-maaaaaal niet jaloers hoor! :-) xx

• 16 Februari 2014 - 13:11

Nina:

Klinkt goed zeg! Hier storm en een huis vol dozen. En twee lieve mannetjes :-)

• 16 Februari 2014 - 13:15

René En Jannie:

mooi om je zo te zien liggen, lekker relaxed... terwijl het hier stormachtig is, genieten jullie van het mooie weer. maak er een mooie trip van. X uit Bergen.

• 16 Februari 2014 - 19:35

Cocky:

Er lijkt geen ontkomen aan het grote genieten voor jullie. ..... Ik leef graag mee door jullie verhalen. Kus

• 18 Februari 2014 - 08:37

Harry:

Jullie reisverhaal klinkt nu al goed en het lijkt me een prachtig land om te bezoeken. Fijne tijd!